Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych

Informacje

Wójt Gminy Lniano informuje, że w dniu 1 stycznia 2012 r. weszły w życie zmiany do ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w ramach których przedsiębiorca zamierzający prowadzić działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej w gminie, na terenie której zamierza prowadzić ww działalność.

Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.


Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:

  • firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
  • numer identyfikacji podatkowej NIP,
  • numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
  • określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.

Ponadto do wniosku należy dołączyć: 

  1. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł, określonej na podstawie Załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej Dz.U. z 2006r.ze. zm.). Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie ustawy (1 stycznia 2012r.) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Lniano.
  2. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

 

Uwaga! Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Lniano, którzy w dniu wejścia w życie (1 stycznia 2012 r.) omawianej ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowywania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do 31 grudnia 2012 r. (art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw – Dz.U. 2011 r. Nr 152, poz.897).

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 lutego 2024 07:49
Dokument wprowadzony do BIP przez: Paweł Nowicki
Ilość wyświetleń: 68
21 lutego 2024 07:54 (Paweł Nowicki) - Dodanie załącznika [oswiadczenie_do_wniosku_o_wpis_do_rejestru_lnianofc0e.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
21 lutego 2024 07:54 (Paweł Nowicki) - Dodanie załącznika [oswiadczenie_do_wniosku_o_wpis_do_rejestru_lnianobd2a.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
21 lutego 2024 07:54 (Paweł Nowicki) - Dodanie załącznika [wniosek_o_wpis_do_rejestru_lniano2732.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)